Som jo nok egentlig er kyllingesalat 🙂
- 400g kylling, kogt
- 200g champignon
- 150g bacon
- 100g hvide asparges
- 2 dl creme fraiche
- 1 dl mayonnaise
- 2 tsk dijon-sennep
- 2 stilke bladselleri
- Salt & peber
- Purløg/persille eller lignende til pynt
Skær kyllingen i små tern.
Skær champignon i tynde skiver og svits dem brune og tørre på en pande med lidt olie. Lad køle.
Steg bacon sprødt og lad køle.
Snit asparges i små stykker og fintsnit selleri.
Bland alt, undtaget bacon, sammen. Smag til med salt og peber.
Pynt med bacon og friske krydderurter. Spis i rigelige mængder på godt rugbrød.